• سه شنبه ٢١ آذر ١٤٠٢-١١:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٩٣
شمس‌احسان تذکر داد:4-200

ضرورت تصمیم‌سازی بهینه مدیریت شهری با به‌روزرسانی رصدخانه شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با تأکید بر ‌ضرورت به‌روزرسانی رصدخانه شهری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور تصمیم‌سازی بهینه در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری اظهار داشت: جمع‌آوری داده‌ها، به‌روزرسانی منظم اطلاعات و آمار مربوط به شهر تهران در تمامی ابعاد، یکی از ضروریات اساسی مدیریت شهری جهت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات کارآمد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویستمین جلسه شورا گفت: شهر هوشمند شهری است که از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و داده‌کاوی بهره می‌برد و گردآوری و پردازش مداوم داده‌ها را در تمامی حوزه‌ها داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی که از همبستگی درونی این داده‌ها برای اقدامات مورد نیاز آینده شهر به مدیران شهری ارائه می‌دهد، امکان تصمیم‌گیری به‌موقع و کارآمد را فراهم می‌آورد.          
وی با بیان اینکه زمانی‌که رصدخانه شهری تهران در سال ۱۳۹۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، مرکزی برای گردآوری و ارائه اطلاعات شهری تهران بود؛ خاطرنشان کرد: اما امروزه با پیشرفت فناوری‌های نوین، نیاز است تا رصدخانه شهری با به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و سامانه‌های خود، بتواند کلیه داده‌ها و اطلاعات شهری را به صورت برخط و در زمان واقعی جمع‌آوری، ذخیره و تحلیل کند.
شمس‌احسان اظهار داشت: حل مشکلات و مسائل پیچیده مدیریت شهری امروزه بدون بهره‌گیری از قدرت تحلیل داده‌ها و الگوریتم‌های هوشمند، غیرقابل حل خواهد بود.       
وی افزود: با عنایت به ایجاد رصدخانه شهرداری تهران و بستر مناسبی که برای تحقق این امر در شهرداری تهران وجود دارد؛ بسیار حائز اهمیت است که با بازنگری در شاخص‌ها و نیازهای اطلاعاتی جدید، گردآوری مداوم و به‌روزرسانی داده‌ها و بارگذاری در سامانه‌های موجود و همچنین اتصال تصمیم‌گیری‌ها در بخش بودجه‌ریزی، تخصیص اعتبارات، تخصیص منابع، احداث زیرساخت‌های شهری در مناطق، نظارت و پایش اقدامات و ... بر اساس نیازها و تحلیل داده‌های صحت‌سنجی شده در سامانه رصدخانه شهری، امکان تحقق شهر هوشمند را در پایتخت کشور فراهم می‌کند.
شمس‌احسان گفت: شهردار تهران باید ضمن مکلف کردن تمامی بخش‌های شهرداری تهران به بارگذاری مستمر و به‌موقع اطلاعات در این سامانه، با تقویت ساختار و زیرساخت‌های فناورانه رصدخانه شهری و به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند تحلیل داده‌ها، زمینه استفاده بهینه از داده در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری مدیریت شهری تهران را فراهم می‌آورد.
 
چمران: رصدخانه احیا شود
رئیس شورای شهر در ادامه اظهار داشت: رصد خانه شهر تهران یکی از کارهای ارزنده بود که در دوره های گذشته مدیریت شهری صورت گرفته بود ولی متأسفانه توجه کافی به این مرکز نشده است. 
وی افزود:رصدخانه شهر تهران نمودار تمام حرکت ها و اقدامات شهرسازی در شهر تهران است و باید این مرکز برای بازدید عموم مردم قرار بگیرد. از این رصدخانه، چندین شهر الگو گرفته اند و شهرهایی هم ‌در حال ایجاد رصدخانه هستند. لذا از مدیران شهر انتظار داریم رصدخانه را احیا  کنند.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: